آینده تجارت الکترونیک در 2022

آینده تجارت الکترونیک در 2022
admin ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۳:۲۹:۳۷

آینده تجارت الکترونیک در سال 2022


فعالیت خرید یا فروش الکترونیکی محصولات در خدمات آنلاین یا از طریق اینترنت می باشد. تجارت الکترونیک از فناوری هایی مانند تجارت سیار، انتقال الکترونیکی وجوه، مدیریت زنجیره تامین، بازاریابی اینترنتی، پردازش تراکنش های آنلاین، تبادل الکترونیکی داده ها (EDI)، سیستم های مدیریت موجودی، و سیستم های جمع آوری خودکار داده ها استفاده می کند. تجارت الکترونیک به نوبه خود توسط پیشرفت های تکنولوژیکی صنعت نیمه هادی ها هدایت می شود و بزرگترین بخش صنعت الکترونیک است.

تجارت الکترونیک معمولاً از وب برای حداقل بخشی از چرخه عمر تراکنش استفاده می کند، اگرچه ممکن است از فناوری های دیگری مانند ایمیل نیز استفاده کند. معاملات تجارت الکترونیکی معمولی شامل خرید محصولات (مانند کتاب از آمازون) یا خدمات (مانند دانلود موسیقی در قالب توزیع دیجیتالی مانند فروشگاه iTunes) است.
تجارت الکترونیک به روش DTC: (Direct To Consume ) یعنی فروش مستقیم (از تولید کننده به مصرف کننده بدون واسطه )

بسیاری از تواید کننگان قدیمی  اکنون تجربه‌ای را ارائه می‌کنند که از روش DTC  استفاده کردند باعث شده که تجربه های بهتری کسب کنند . نایک را در نظر بگیرید: این برند چند سال قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، شروع به کناره‌گیری از فروشگاه‌های بزرگ و سایر فروشگاه‌های بزرگ کرده بود و ادعا می‌کرد که فروش دیجیتال سودآورتر است. در سه ماهه اول سال 2020، شرط بندی نایک بر روی DTC نتیجه داد: فروش تجارت الکترونیک آن 82 درصد افزایش یافت.


چه یک شرکت DTC باشید یا یک تولید کننده قدیمی، بینش های کلیدی برای یادگیری از فضای DTC وجود دارد. در اینجا چهار مورد از نکات مهم در تجارت الکترونیک با روش  DTC برای شما  در سال 2022 آورده شده است.

 

1. تولید کننده های قدیمی DTC می شوند.

برای رقابت با فروشگاه های  آنلاین DTC، برخی از تولید کنندگان بزرگتر از آنها پیروی می کنند و به صورت آنلاین به مشتریان آگاه از فناوری نزدیک می‌شوند.

 

2. فروشگاه هایی که از روش  DTC استفاده میکنند دامنه دسته بندی خود را گسترش خواهند داد

درست است که ویروس کرونا رشد بسیاری از برندها را مهار کرد. اما در عین حال، ویروس کرونا باعث افزایش تقاضا برای محصولات ورزشی و مراقبت از خود برای مصرف کنندگانی شده است که از خانه کار می کنند. من پیش بینی می کنم که شرکت های بومی دیجیتال به رشد و گسترش در دسته های مجاور ادامه خواهند داد.

 

3. مصرف کنندگان آگاه به فناوری همچنان به سمت فروشگاه های  DTC کشیده می شوند.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا، یکی از فوری ترین نیازهای خرده فروشان یک پلتفرم تجارت الکترونیک کارآمد بود. از شانس و اقبال، این چیزی است که فروشگاه های  DTC قبلاً داشتند و به آنها مزیت اولیه می داد. تقریباً دو سال بعد، مصرف‌کنندگان همچنان زمان کمتری را در مغازه‌های آجر و ملات صرف می‌کنند و زمان بیشتری را روی دستگاه‌های خود می‌گذرانند: فروش تجارت الکترونیک ایالات متحده در سه ماهه سوم 2021 نسبت به سه ماهه سوم 2019 45.6 درصد افزایش یافته است.


4. مرجوعی کالا  به یک تمایز رقابتی تبدیل شده است.

مشتریان به شدت تحت تأثیر سیاست مرجوع کالا  هستند: مطالعه‌ای توسط Forrester نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان در فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده، فروشگاه های آنلاینی را ترجیح می‌دهند که کالا را به صورت رایگان مرجوع میکنند یا مبلغ اصلی را باز پرداخت  می‌کنند. Forrester پیش‌بینی می‌کند که «فروشگاه ها ی متمرکز بر مشتری برای ارتقای بازده (موقعیت‌ها، فرآیندهای ساده، صدور بازپرداخت، پردازش بازگشت‌های داخلی) و ... برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها در داخل و ارتقای نحوه ارائه محصولات برای جلوگیری از عودت در اولین کار، سرمایه‌گذاری خواهند کرد. محل."
از مسائل زنجیره تامین گرفته تا افزایش انتظارات مصرف کنندگان، تجارت الکترونیک در سال 2022 باید با آنها مبارزه کند. اما فروشگاه های  DTC (و تولید کننده های قدیمی ) که این روش ها  را در نظر دارند، موقعیت خوبی برای مقابله با این چالش‌ها برای دستیابی به مخاطبان جدید و پیشرفت در سال آینده خواهند داشت.
در سال 2021، کسب‌وکارها بر روی تطبیق با رشد مداوم تجارت الکترونیک و دست‌وپنجه نرم کردن با فضاهای فیزیکی در حال باز شدن متمرکز شدند. در حالی که سال 2021 و قبل از آن  کاملاً در مورد تحول دیجیتال بود، سال 2022 بیشتر در مورد ایجاد  تمایز و انتظارات مشتری می باشد. از آنجایی که فروش تجارت الکترونیک در ایالات متحده در سال 2021 از 1 تریلیون دلار فراتر رفت، کسب و کارها باید تجربه مشتری را برای حفظ شتاب خود و حفظ مزیت رقابتی  بودن در اولویت قرار دهند.

 

یکی از راه‌های راه‌اندازی کسب ‌و کارتان برای موفقیت، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های رو به رشد تجارت الکترونیک است. 
در ادامه، 15 مورد از موارد مورد نیاز وبسایت های  تجارت الکترونیک (فروشگاه آنلاین) برای سال 2022 را مورد بحث قرار می دهیم.


1. چت بات

ربات های چت

همانطور که فناوری IT پیچیده‌تر می‌شود، فروشگاه ها شروع به استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون برای بهبود تجربه مشتری خواهند کرد. چت‌ ربات‌ها نمونه‌ای از این کار هستند – نرم‌افزاری که می‌تواند از طریق رابط چت آنلاین با خریداران ارتباط برقرار کند. ربات های چت آنلاین خدمات آنی 24/7 به مشتریان ارائه می‌دهند و می‌توانند به عنوان منبعی برای هدایت خریداران به صفحات مناسب عمل کنند و آنها را به کسب و کار شما بازگردانند.


2. خرید صوتی و مکالمه

با فروش تجارت الکترونیک صوتی که پیش بینی می شود در سال 2023 به 19.4 میلیارد دلار برسد، شاهد خواهیم بود که کسب و کارها به خرید صوتی ادامه می دهند تا خرید محصولات را برای مشتریان آسان تر کنند. خرید صوتی می تواند به شما کمک کند تا در زمان واقعی با مشتریان خود تعامل داشته باشید و  به مشتریان اجازه دهید با تجارت شما درگیر شوند، توصیه‌هایی دریافت کنند و حتی خرید کنند.


3. روش های پرداخت متنوع

روش های پرداخت انلاین

مشتریان می خواهند این گزینه را داشته باشند که روش پرداخت مورد نظر خود را در طول فرآیند پرداخت انتخاب کنند. کسب‌وکارهایی که فناوری پرداخت خود را متنوع می‌کنند، اعتماد ایجاد می‌کنند، و خریداران را تشویق می‌کنند تا بیشتر خرید کنند. راه‌حل‌های تامین مالی بدون بهره مانند اکنون پرداخت کنید و همچنین گزینه‌های پرداخت با یک کلیک ، همچنان محبوبیت خود را افزایش می‌دهند و خریدارانی را که به دنبال انعطاف‌پذیری بیشتر در خرید آنلاین خود هستند، جذب می‌کنند.


4. بازاریابی ویدئویی

مانند سایر اشکال بازاریابی محتوا، ویدئوها وسیله ای موثر برای بازاریابی محصولات شما و جذب مشتریان جدید هستند. ایجاد و قرار دادن ویدیوها را هم در شبکه های  اجتماعی و هم در بخش های کلیدی وب سایت خود مانند صفحه اصلی، صفحه درباره ما و صفحات محصول در نظر بگیرید. ویدیوهای آنباکسینگ ، آموزش‌ها،  و محتوای تولید شده توسط کاربر نمونه‌هایی از ویدیوهایی هستند که می‌توانند با مشتریان همراه شوند و به آنها در تصمیم‌گیری برای خرید کمک کنند.

 

5. واقعیت مجازی، فناوری جدید، و آینده تجارت الکترونیک


در سال 2022، کسب‌وکارها به آزمایش فناوری جدید برای متمایز شدن از رقبا ادامه خواهند داد. ویژگی‌هایی مانند تجسم‌کننده‌های محصول، سازندگان محصول، نقشه‌برداری سه بعدی و واقعیت مجازی، تجسم، کاوش و تست  محصولات شما را به‌صورت آنلاین برای مشتریان آسان‌تر می‌کنند. این خرید و فروش محصولات به روش بالا به بازآفرینی  تجربه فروش آفلاین که بسیاری از خریداران آرزوی آن را دارند کمک می‌کند و در عین حال تجربه خریدی جذاب و آسان را به آنها می‌دهد.


6. اشتراک ها و برنامه های وفاداری


با این کار تجارت الکترونیک رقابتی تر خواهد شد. برای بسیاری از کسب و کارها، حفظ مشتری مهم است. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که برنامه‌های اشتراک و وفاداری همچنان به رشد خود ادامه دهند و راحتی، انحصار و پس‌انداز را برای خریداران فراهم کنند. این باعث ایجاد رابطه با مشتریان می شود و آنها را تشویق می کند تا حامی فروشگاه  شما شوند.


7. تجربه مشتری Omnichannel


Omnichannel در سال 2022 به گسترش خود ادامه خواهد داد. خریداران امروزی راحتی را بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستند. رویکرد متنوع این راحتی را با ایجاد یک تجربه یکپارچه فراهم می‌کند، خواه مشتریان در حال خرید از روی دسکتاپ، جستجوی اقلام در تلفن هوشمند، یا برداشت اقلام از طریق کلیک و جمع‌آوری خدمات در یک فروشگاه باشند. کسب‌وکارهایی که روی استراتژی های متنوع  خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، در موقعیت بهتری برای به حداکثر رساندن فروش و وفاداری مشتری خواهند بود.


8. تجارت سیار

 

انتظار می‌رود فروش وبسایت تجارت الکترونیک با تلفن همراه در ایالات متحده از هم‌اکنون تا سال 2025 دو برابر شود. برای اینکه کسب‌وکار شما جلوتر بماند، باید تجربه‌ای آسان و جذاب برای خریداران تلفن همراه ایجاد کند. یک تجربه خوب در تجارت تلفن همراه باعث می شود مشتریان شما به تجارت شما بازگردند و اطمینان حاصل کنند  که فروش شما در سال های آینده همچنان رشد می کند. مواردی مانند اعلان‌های  پیامک، محتوای تلفن همراه، یک اپیلیکیشن تجارت الکترونیک تلفن همراه و یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده برای موبایل را در نظر بگیرید.


9. بهینه سازی مسیر خریدار

 

فروشگاه آنلاین به مسیر اصلی خرید مشتری برای بسیاری از مشاغل تبدیل شده است. در نتیجه، برای فروشندگان مهم است که به هر نکته ای برای ارتباط با مشتری نگاه کنند و آن را بهبود بخشند تا رقابتی باقی بماند. برای بهینه‌سازی مسیرهای خریدار، روی بهبود جستجوی محصول خود، ایجاد یک تجربه بهتر برای ارائه کالاهای تجاری غنی، و تثبیت فرآیندهای تحقق و بازگشت تمرکز کنند.


10. بهینه سازی نرخ تبدیل

 

برای پیشرفت به عنوان یک تجارت الکترونیک مدرن، باید بتوانید از همان ابتدا توجه مشتریان را به خود جلب کنید و هرگونه اصطکاک را از مسیر حذف کنید. بهینه سازی نرخ تبدیل یکی از روندهای تجارت الکترونیک همیشه سبز است که به فروشندگان آنلاین کمک می کند تا به نتایج فوری و بلندمدت دست یابند.


11. تجارت اجتماعی

شبکه های اجتماعی

افراد بیشتر و بیشتری برای جستجوی محصولات جدید به شبکه های  اجتماعی روی می‌آورند و فروشندگان به خریداران در جایی درخواست داده اند ، پاسخ می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود که فروش تجارت اجتماعی در سال 2025 به 79.6 میلیارد دلار برسد که به بازرگانان روش دیگری برای فروش و بازاریابی می‌دهد.
همانطور که کسب و کارها قصد دارند بودجه شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهند، شما می خواهید استراتژی اجتماعی خود را بسازید. به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر برای جذب فالوورها، مشارکت با اینفلوئنسرها برای گسترش دامنه دسترسی خود، استفاده از امکان پخش زنده(لایو) برای نمایش محصولات، و استفاده از تبلیغات پولی و ویژگی های خرید درون برنامه ای برای افزایش فروش را در نظر بگیرید.


12. پایداری

 

پایداری فقط مختص برندها و محصولات دوستدار محیط زیست نیست. همانطور که مشتریان به طور فزاینده ای از فروشگاه های  هدف محور خرید می کنند، شاهد خواهیم بود که کسب و کارهای بیشتری از شیوه های پایدار استفاده می کنند. این اقدامات شامل مواردی مانند ایجاد تغییرات قیمت در محصولات و یا دادن هدایایی به سازمان های متمرکز بر پایداری مشتری خواهد بود.
برای ارتباط با مشتری آگاه امروزی، باید مطمئن شوید که ارزش‌های شما با مشتریان هدف شما همسو هستند. این همسویی باعث ایجاد اعتماد و رشد کسب و کار شما می شود.


13. فروش از طریق بازارها و روش های جدید

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به بازارها هجوم می آورند، از فروشگاه های  بزرگ مانند آمازون و والمارت گرفته تا وب سایت های ویژه صنعت. این نشان دهنده تغییر ترجیحات خرید به سمت راحتی و سرعت بیشتر است که می تواند توسط این بازارهای غول پیکر ارائه شود. به جای تمرکز صرف بر روی یک روش، شاهد فروش در کنار آمازون خواهیم بود—آنها از دسترسی گسترده و خدمات کارآمد آمازون بهره خواهند برد ولی  در عین حال از خدمات و محصولات وبسایت شما استفاده میشود  


14. روند تجارت الکترونیک B2B

تغییر بزرگی در فروش B2B رخ داده است کاتالوگ های کاغذی و سفارشات تلفنی پیچیده  کاملا دیجیتالی شده از طریق سلف سرویس، فرآیندهای پشتیبان ساده و خدمات مشتری بهبود یافته جایگزین شده است. ما شاهد ارتقای فناوری تجارت الکترونیک و بهره برداری از روندهای تجارت الکترونیک در سال 2022 از سوی کسب و کارهای B2B خواهیم بود.
برای رقابت کردن ، کسب و کار B2B شما باید در ایجاد کاتالوگ های آنلاین، ارائه تجربیات خرید مانند B2C و ارائه خدمات سریع و کارآمد سرمایه گذاری کند. یک استراتژی تجارت الکترونیک موثر B2B منجر به حجم فروش بالاتر، افزایش میانگین ارزش سفارش و رضایت بیشتر مشتری خواهد شد.


15. محصولات شخصی و بازاریابی

مطالعات نشان می دهد که 80 درصد از مصرف کنندگان خواهان شخصی سازی بیشتر از سمت  فروشندگان هستند. با ارائه سطح عمیق‌تری از شخصی‌سازی، کسب‌وکارها می‌توانند بر اساس جایی که در مسیر  مشتری هستند، به خریداران پاسخ دهند، و به هر بازدید کننده توجه ویژه‌ای می‌ کنند که آنها را تشویق می‌کند تا در این  مسیر حرکت حرکت کنند.

 

نتیجه گیری:

در سال 2022، مشتریان بیش از هر زمان دیگری انتظار خرید یکپارچه، راحت و به یاد ماندنی را خواهند داشت. سرمایه گذاری در روندهای تجارت الکترونیک مناسب ، به شما این امکان را می دهد که با این نیازها و ترجیحات در حال تغییر، سریع سازگار شوید. برای متمایز کردن کسب و کار خود، باید تعیین کنید که کدام حوزه ها در تجارت الکترونیک در حال رشد هستند و کجا می توانید در آن زمینه ها سرمایه گذاری کنید تا تجربیات آنلاین بهتری ایجاد کنید.
ما از یک نقطه عطف عبور کرده‌ایم و تجارت الکترونیک اکنون برای افراد در هر سنی استفاده میشود. از کتاب گرفته تا لباس و مواد غذایی، تقریباً هر چیزی را می‌توانیم درب منزل تحویل بگیریم، اغلب در همان روزی که روی دکمه «سفارش» روی رایانه رومیزی یا موبایل کلیک می‌کنیم.
تجارت الکترونیک این روش  را برای فروشگاه هایی با مدل‌های تجاری مستقیم به مصرف‌کننده که می‌توانند یک تجربه آنلاین فوق‌العاده ارائه دهند، هموار کرده است. اما حتی شرکت‌هایی که در دنیای متنوع شرع به کار کرده اند، باید یک قدم جلوتر از روند تجارت الکترونیک بمانند تا اطمینان حاصل کنند که با خواسته‌های مشتریان مطابقت دارند .

moshavere



مطالب مرتبط
هر آنچه از ساخت و طراحی وبسایت ...
admin ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۱:۳۱:۵۹

از آنجایی که خرید فالوور برای اینستاگرام امروزه به امری عادی بدل شده، می‌توان با طراحی وبسایت فروش فالوور از ...

فریم ورک های برتر PHP برای استفاده ...
admin ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۰:۳۹:۵۵

انتخاب یک فریم ورک PHP می تواند مشکل باشد و بیشتر به نوع پروژه و ویژگی های ترجیحی ...

درباره jQuery چه می می دانید ؟
admin ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۶:۲۹:۳۶

jQuery یکی از فریم‎ورک‎های JavaScript است که امکان استفاده ازقابلیت های از پیش آماده شده ای را فراهم می‎آورد و ...

نظرات کاربران
مسعود قلیپور
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۰۹:۰۸:۳۴
تشکر بابت معرفی ایتم ها ولی میتونست بیشتر هم باشه ممنون
مهسا
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۲۱:۳۵:۲۶
بنظر من فروش انلاین چندین ساله حرف اول میزنه بخصوص از ابتدا شروع کرونا
علی رضا
۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ۱۵:۵۲:۴۴
تازه به این نتیجه رسیدی؟ قطعا همینه

ارسال نظر

* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.